Trubbigheten i sociala medier

Idag delade jag en bild som gruppen/sidan Vi som inte tänker rösta på Alliansen i valet 2014 (Vet inte om det är det exakta namnet men något i den stilen) publicerat. Tyvärr tror jag att ett flertal av mina facebookvänner misstolkade mitt syfte med att dela den bilden. Jag tyckte den var intressant och tänkvärd, ett flertal tolkade det nog som att jag ogillar moderaterna. Vilket jag inte gör, jag håller generellt inte med dem, men jag avskyr dem inte heller. Jag har heller inte bestämt mig huruvida jag kommer att rösta på något av Alliansens partier eller inte. Det är för tidigt att avgöra nu. Tycker jag.

Detta visar lite på hur trubbig kommunikation på facebook är. Dina "vänner" ser en sådan liten del av dig och tolkar på en sekund vad det är du menar. Ibland, vad det verkar, utan analys och eftertanke. Något jag säkert gör själv också, hade jag ägnat det lite eftertanke hade jag kanske inte delat vidare denna bild, men det är ju å andra sidan lite tråkigt det också.

Nu har jag tagit bort bilden, helt enkelt av den anledningen att jag inte vill bli dömd så fort. Ett flertal av mina vänner tror säkert att jag är übervänster nu. Det är jag inte. Och jag är inte moderat, kristdemokrat, folkpartist, centerpartist, socialdemokrat eller miljöpartist heller. Jag är ingenting. Jag är någonstans mittemellan och håller med olika partier i olika frågor, men det framkom ju inte i den bilden. Det inser jag.

Min poäng är att det är jäkligt svårt att bli en nyanserad person på internet, och man får tydligen passa sig jäkligt noga för att folk inte ska bli störda. Många tar åt sig så jäkla hårt.

Nu kommer jag säkert få en massa kommentarer på det här också som vill tala om för mig att jag har fel. Tänk till först, kan du ha misstolkat mig? Har du dömt mig lite hårt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0