Designhögskolan

I onsdags började jag på designhögskolan här i Umeå, ska läsa en kurs där som en del i programmet, och jag måste säga att jag är sjukt förväntansfull. Till största delen jobbar de på UID (Umeå Institute of Design) med industridesign, vilket blir vad vi då kommer att hålla på med under 10veckor. Än så länge kan jag inte säga att jag har superkoll på vad kursen kommer att innebära men det verkar lovande (det har med soprum och återvinning att göra). Det känns också kul att vara i en ny miljö och på en plats där folk faktiskt verkar geniunt gilla det de jobbar med.

Med lite tur och en smula ansträngning ska jag försöka plocka fram min kreativa ådra. Jag vet att den finns där för vid sällsynta tillfällen kommer den fram och glittrar lite. Utmaningen blir att använda den på daglig basis och även de dagar då man inte känner sig så glittrande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0