Mobergs fucking möbler


Vi har köpt en soffa, eller snarare för 8 veckor sedan köpte vi en soffa. En soffa som försäljaren då sa skulle ta 6 veckor att leverera. My ass att det tog sex veckor! På sjätte veckan ringde jag och skulle fråga om soffan kommit in, och kom till en telefonsvarare som informerade mig om att de hade semesterstängt fram till följande måndag. För det första: Vem i hela h-vete har semesterstängt i september?! Och hur fan kan man inte informera om detta till de kunder som förväntar sig att få varor levererade den veckan?!

Men jag väntade snällt, om än upprört till följande måndag, dvs måndag vecka 7 efter beställning, och ringde då istället. Den smått otrevlige försäljaren talade då om för mig att soffan inte kommit men att den skulle göra det följande vecka. Jag var då måttligt irriterad och ifrågasatte att det då skulle ha tagit 8 veckor sedan jag köpte soffan som skulle ha kommit på 6 veckor. Försäljaren försökte då få det till att han sagt minst 6 veckor men den gubben gick jag inte på och fick till slut komopensationen att de skulle leverera hem soffan till mig i Umeå lördag vecka 8. Och jag var inte nöjd men lugnad.

Idag ringde jag dem igen för att höra när på lördag de skulle komma, och inte fan kommer de på lördag! Soffan har fortfarande inte kommit! Vi kommer alltså inte få soffan förrän om ytterligare en vecka, dvs 9 veckor efter att vi betalat den och 3 veckor senare än vad som var avtalet.

Kan tyckas fjantigt att bli så upprörd men då man ligger ute med ca 7000 kr, inte har någonstans att sitta, har varit tvungen att ställa in sitt födelsedagsfirande för att det är så ytterligt tråkigt att bjuda hem folk när man inte kan erbjuda dem annat att sitta på än golvet och det ekar i vardagsrummet, skjutit på inflyttningsfesten i 3 veckor och tycker det är allmänt jobbigt att inte kunna bli klar med lägenheten någon gång så bli rman förbannad. Att jag dessutom på senaste haft sjuka problem med nacken och inte kunnat se på tv utan att efter en halvtimme få äckligt ont gör inte saken bättre.

Jag kommer aldrig igen att göra ett större inköp på en liten butik, de stora kedjorna har regelbundnare leveranser och chansen att få sina varor i tid är därmed större. Det är sånt här som gör att det skiter sig för småföretag, de kan inte hålla vad de lovar. Och jag tänker definitivt aldrig mer att lita på eller handla från Mobergs möbler i Arnäsvall. Aldrig mer.

/Karin

Kommentarer
Postat av: Ajlin

Eftersom det nu inte är Moberg som står för själva leveransen så är det ju knappast deras fel. Skärpning Karin, du och någon borde väl veta hur det där är när man "lovar" att en cheeseburgare ska dröja två minuter och så händer något på vägen. Antar att du i kassan fått massor med skit för att det står ett mongo i köket. Not. Fair!

2010-09-30 @ 17:32:23
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Karin

Jo men när det tydligen inte går att vara ärlig mot kunden så har kunden rätt att bli irriterad. Jag kan förstå att det kan hända saker på vägen, vad jag inte förstår är när man inte är ärlig och blir irriterad och otrevlig mot kunden när denne ifrågasätter. Du har rätt jag har fått mycket skit bakom kassan men då har jag åtminstone varit ärlig, bett om ursäkt och gjort vad jag kunnat för att rätta till det hela. Det har INTE Mobergs gjort.

2010-09-30 @ 20:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0